lørdag 12. november 2011

100.000 "nyoppdagede" fotografier!

.
På en auksjon ble det ropt ut en samling fotografier av en ukjent fotograf. Det ble oppdaget en skatt.

Fotografen het Vivian Maier ( 1926-2009), og hun hadde tatt over 100.000 bilder som man nå forsøker å sette sammen i bøker og utstillinger.

I over 40 år gikk hun rundt på gatene med sitt kamera og tok bilder, og var helt besatt av å fotografere. Ofte brydde hun seg ikke en gang om å fremkalle sine fotografier . .

Hun ble først verdenskjent etter sin død.

Du kan nyte mange av hennes bilder H E R

12 kommentarer:

Marianne sa...

Et stort geni!

metanoia sa...

jøss !!!

skal si ting tar form her i fotoringen ... kan eg og få bli medlem ? blir vel under foto og lett blanding da ...
http://mk-blogg.blogspot.com/

Rejen sa...

Jeg kender godt til hende, det er nogle fantatiske street photos hun har taget igennem størstedelen af hendes liv...Jeg har bestilt bogen om hende på Amazon den skulle komme engang i december..;D

Twiggy sa...

Hej,

jag skulle gärna vilja bli medlem under fotoblogg.

Unknown sa...

Wow der var det utrolig mange fantastiske foto, en bok jeg virkelig kunne ønsket meg.

Anonym sa...

Hej! Oj Det måste varit en väldigt aktiv fotograf som tagit så många bilder. Ha en fin dag !

Torunn sa...

Hei Helene! Jeg vil gjerne bli medlem av din nye blogg: Fotoringen som Fotoblogger. Siden din har blitt kjempefin :)) Du er jammen kreativ.

Anita sa...

Utrulig mange situasjoner ho fanga! Bør nok få sett boka litt nærmere, ja! Har ønske om å bli medlem av fotobloggen. Er det ein mulighet?

Lottas Fotografi sa...

Hej! Jag önskar bli medlem!
Vill synas under fotobloggar.
Vilken bra ide att samla alla fotobloggar!
Lägger till en länk hos mig hit så fort jag blivit godkänd.
//Lotta

bella-beline sa...

Hei du:))

Dette virker jo som et fint samlingssted for oss foto int...:))
Supert at jeg datt innom her!!!
Ønsker gjerne å bli medlem her hvis det er mulig??
Blir vel under "foto & lett blanding...

Veronica

(bellabeline.blogspot.com)

Anita sa...

ARRG. Får ikkje til å linke til deg i bloggen min... Følger oppskrifta, men... Tips?? :-)

Bjørg 47 sa...

Bestilte den kommende boken på Amazon, har sittet og sett på bildene hennes, og de er til inspirasjon. Takk for at jeg 'fant' denne sida.